EXCEL·LÈNCIA AL BATXILLERAT

L'esforç, la constància, la curiositat i l'afany de superació personal són les arrels d'un arbre que dóna bon fruit. El claustre de professorat i l'equip directiu de l'institut Josep Maria Quadrado fa arribar l'enhorabona als cinc  alumnes de 2n de Batxillerat del curs 2016-2017, Nina Barceló, Núria Bosch, Núria de la Fuente, Núria Mascaró i Roger Rosselló que han assolit l'excel·lència al segon curs de batxillerat.

Nina Nuria Bosch Nuria de la Fuente  Nuria Mascaró  Roger

CONVOCATÒRIA DE PLACES PER A ESTUDIANTS QUE VOLEN RESIDIR A LA CASA DE MENORCA

El Consell Insular de Menorca ha publicat les bases que regulen la selecció d'estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona durant el curs 2017/18.

El termini de lliurament de les sol.licituds acaba el 28 de juny de 2017. El nombre de places convocades és de 5.

Podeu consultar les bases a l'enllaç següent:

Bases de la convocatòria de places per residir a la Casa de Menorca

BONS CONSELLS DE L'ALUMNAT DE 2n BAT. PER ALS COMPANYS DE 1r

Els alumnes de segon de Batxillerat han compartit amb l'alumnat de primer l'experiència de fer exàmens concentrats i la importància d'una bona organització en els estudis, amb la intenció d'ajudar-los i animar-los a encarar amb èxit un repte que ells ja tenen pràcticament guanyat. A partir de la seva experiència i des de l'empatia i la generositat, els alumnes de 2n de Batxillerat han mostrat, als de primer, un ventall ampli de maneres de fer front als exàmens en un curs tan intens.
Així mateix, els han donat bons consells sobre  el que suposa, en temps i dedicació, el curs 2n de Batxillerat, així com les seves sensacions, a voltes d'angoixa, per l'amplitud del temari a estudiar; d'altres vegades d'incertesa, per la proximitat del final del curs i de la Prova de Batxillerat d'Accés a la Universitat (PBAU); però també de bons aprenentatges, de complicitat i companyia i, sobretot, d'il·lusió perquè saben que s'acosta el moment de volar lluny, cap al somni que els espera.
Moltes gràcies Josep, Ivan, Andrea, Clàudia, Maria, Nicole, Maria i Clara!

IMG 9521  IMG 9525  IMG 9526  IMG 9527  IMG 9530

L'EXPERIÈNCIA DELS EXALUMNES ENS AJUDA I ENS MOTIVA

Com ja és tradició al nostre institut, el passat dimecres 12 d'abril ens van visitar exalumnes que enguany cursen el seu primer any d'estudis superiors (grau universitari o cicle formatiu de grau superior).

És un plaer i una satisfacció retrobar-los a casa nostra, comprovar que són feliços, que viuen una experiència única, que se'n surten i treuen bon profit de tot el que han après, que s’han d'acomodat amb il·lusió als nous entorns, uns a Barcelona, d'altres a Girona o a Palma o a Madrid....

Tots els alumnes que enguany cursen 2n de batxillerat han escoltat amb atenció el testimoni directe i proper dels excompanys que l'any passat es van enfrontar a les seves mateixes pors i esperances... la Selectivitat, la tria il·lusionada i sempre un poc incerta dels estudis que ara marquen la seva vida, les notes de tall, l'elecció de la universitat, la decisió de viure en pis compartit o en residència o col·legi major... Tot un repte que han passat amb nota!

Moltes gràcies Miren,Martina, Anna, Alba, Laia, Abril, Rosa, Alba, Joan, Ana, Joan, Georgina, Ana, David, Maria i Júlia. Ens ha encantat comptar amb la vostra presència!

IMG 9509   IMG 9511

IMG 9513   IMG 9516

IMG 9517   IMG 95201

CALENDARI EXÀMENS CONCENTRATS 2n BAT 3a AVALUACIÓ

Podeu consultar el calendari d'exàmens concentrats de la 3a avaluació (2n de batxillerat) a la web del centre:

ESTUDIS>Batxillerat>Calendaris i proves d'examen

PROVES D'APTITUD (PAP)

Al menú ESTUDIS>Batxillerat>Universitats:informacions, podeu consultar les dates de matrícula i de realització de les proves per accedir a determinats graus a Catalunya (Traducció i interpretació, Educació Infantil i Primària, Ciències de l'activitat física i de l'esport, Cinema i mitjans audiovisuals ...).