COM AFECTARÀ LA ROBOTITZACIÓ A LES NOSTRES VIDES

Dijous 1 de juny vam poder assitir al debat organitzat pel diari Menorca amb el suport de l'Obra Social la Caixa al voltant del tema de la robòtica, com afectarà o afecta ja les nostres vides.
Els alumnes de 4t d'ESO es van dividir en dos equips de cinc membres, un format per 4t A i B i un altre per 4tC. Tots deu van tractar qüestions com la substitució de llocs de treball per robots, la conveniència de dotar-los de raonament o quin tipus de robot ens convé.
El director del diari, Josep Bagur, i el periodista David Beret van moderar amb molt d'encert els nostres alumnes, que van poder gaudir d'una experiència molt enriquidora. En la foto podeu veure els participants: Alma Gaimundi, Estela Vargas, Andrea Carreño, Diosmeri Taltavull, Maria Moll, Joan Ametller, Toni Salord, Francisco Paniagua, Maria Llabrés i Samantha Pérez.

jb010617001

Podeu veure la notícia en aquest enllaç: https://menorca.info/menorca/local/2017/603704/jovenes-recelan-robots.html

EL NAUFRAGI DEL GÉNÉRAL CHANZY

L'alumnat de 1r d'ESOha llegit les aventures del nàufrad més famós de la literatura universal, Robinson Crusoe, i, com a contingut complementari, ha estudiat el naufragi del Général Chanzy, esdevingut a la costa nord de Menorca, l'any 1910.

Aquesta excursió de primavera, amb velo, ens ha portat als paratges relacionats amb el naufragi, on hem escoltat amb emoció el relat del professor Sergi Cleofé.

LLETRARREL-2017. SANT JORDI 2017

Sin nombre

Premiats concurs literari
LLETRARREL 2017

CATEGORIA 1r i 2n d’ESO:
-    1r premi al relat “Dues ànimes”, de l’alumna Núria Mora document
-    2n premi al relat “William en acció”, de l’alumne Eric Antem document

NURIA      ERIC

CATEGORIA 3r i 4t d’ESO:
-    1r premi al relat “Despert”, de l’alumna Maria Moll document
-    2n premi al relat “Un viatge amb tren”, de l’alumna Teresa Frau document

MARIA      TERESA

Enhorabona a tots i a totes!!!
Departament de Llengua Catalana

FICCIONS. L'AVENTURA DE CREAR HISTÒRIES

gisela

L’alumna Gisela Medina Carbonero, de 1r de Batxillerat, ha resultat finalista del concurs literari FICCIONS (organitzat per l’associació AMIC, mitjans de la informació i la comunicació), d’entre centenars de participants d’arreu del territori catalanoparlant, amb el relat “Olor de colònia”.  Enhorabona!!!

XERRADA DE LA MÀ DE JOAN LÓPEZ ALS ALUMNES DE 2n DE BATXILLERAT

Dijous, 29 de març els alumnes de 2n de Batxillerat de  l'IES Josep Maria Quadrado van tenir el plaer de conèixer Till Stegmann, catedràtic de filologia romànica, professor de literatura i catalanòfil alemany, de la mà de Joan López.
A més de parlar sobre el seu darrer llibre, Ambaixador de Catalunya a Espanya, Stegmann els va explicar els seus primers contactes amb el català, els viatges pels diferents territoris de parla catalana i el seu mètode per aprendre diferents llengües romàniques.

Stegmann va néixer a Barcelona perquè el seu pare era el director del Col·legi Alemany de la ciutat, als 10 anys va retornar a Alemanya. Més endavant, va viatjar a Catalunya i també va visitar les Illes Balears i va entrar en contacte amb la llengua catalana.
Ha estat professor a diverses universitats, ha rebut el Premi Internacional Ramon Llull i el Premi Pompeu Fabra per la difusió i projecció de la cultura catalana.  Fundador, també, de la Biblioteca Catalana de la Goethe-Universität de Frankfurt, que té més de 36.000 llibres de literatura catalana i d'assajos sobre la cultura i literatura catalanes.

20170329 132453