ALUMNE DE GRAU SUPERIOR A RENDSBURG

IMG 20170428 WA0009

El passat 22 de març, el nostre alumne Guillem Moll Truyol que actualment està cursant segon curs del cicle formatiu de “Tècnic superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids” va començar a treballar a l'empresa John Storm, a la ciutat de Rendsburg (Alemanya), per cursar les seves pràctiques formatives en centre de treball (FCT). Aquesta empresa està relacionada amb el sector de climatització i refrigeració, i Guiem està treballant amb diferents operaris . Estarà allí fins el dia 22 de maig.

Llegeix més: ALUMNE DE GRAU SUPERIOR A RENDSBURG

JOB SHADOWING

Un total de 21 docents italians procedents de diverses ciutats de la Toscana italiana (Pisa, Florència, Pistoia, Livorno, Prato, Grosseto, Arrezzo, Siena, Luca i Massa Carrara) i de tots els nivells educatius (infantil, primària, secundària, FP i batxillerat) participen al llarg d’aquesta setmana en un Job Shadowing - període d’observació professional - organitzat per l’IES Josep Maria Quadrado. L’estada formativa és finançada íntegrament amb fons europeus del programa Erasmus + i té com a objectiu que els docents italians puguin aprendre el funcionament i l’organització del sistema educatiu espanyol amb la finalitat de poder dur a terme canvis o millores en els seus respectius centres. Durant el primer dia de l’estada, varen ser rebuts en l’ajuntament de Ciutadella per la batlessa Joana Gomila. A continuació assistiren a les instal·lacions del IES Josep Maria Quadrado, on se’ls va explicar com funciona el nostre sistema educatiu, a més de mostrar-lis les instal·lacions i els equipaments del centre. Una de les activitats programades és la visita a l’IES Maria Àngels Cardona on està previst que puguin degustar el menú elaborat pels alumnes del Cicle Formatiu de l’esmentat centre. A més a més, els docents tindran durant dos dies l’oportunitat d’observar com s’imparteixen les classes tant a l’IES Josep Maria Quadrado com al CEIP Margalida Florit, que en tot moment han volgut participar de forma activa. Així mateix i per concloure la setmana a Menorca, visitaran la Seu Universitària d’Alaior i el poblat de Torre d’en Galmés, com a monument d’interès turístic. Desitgem que l’experiència d’aquest intercanvi sigui gratificant i profitosa i compleixi amb les expectatives esperades en tots els aspectes.

JOB SHADOWING

Carolina Sedze, professora del cicle formatiu de grau mitjà, va assistir a un JOB SHADOWING del 4 al 6 d'abril en Turku (Finlàndia), que tractava sobre instal·lacions de climatització, ventilació i refrigeració.

La experiència ha estat molt enriquidora, ja que s'aprèn un altre mètode de fer feina, es millora les competències lingüístiques en anglès i s'estableixen contactes futurs per enviar alumnes els propers anys.

IMG 5749p  IMG 5894p  IMG 5988p

DOS ALUMNES EN PRÀCTIQUES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

Finlandia amb treballador p Florencia p

Dos alumnes de CFGM de l'IES Josep Maria Quadrado de pràctiques en empreses de Florència (Itàlia) i de Jyväskylä (Finlàndia).

La darrera setmana de març, el nostres alumnes Maikel Albertí i Llorenç Villalonga, que cursen el cicle formatiu de Tècnic en instal·lacions frigorífiques i climatització, varen començar a treballar en empreses del sector per cursar les seves pràctiques formatives en centre de treball (FCT). Aquestes empreses estan relacionades amb el sector de la climatització, calefacció i refrigeració. Tots dos treballaran allí fins principis de maig.

Des de l'institut cada any ens agrada promoure aquestes mobilitats ja que les considerem con una part imprescindible en la formació de tot professional. Les estades a l'estranger, permet als alumnes ampliar la seva perspectiva del mon, conèixer altres maneres de fer les coses, tant a l'àmbit laboral com personal. A més a més tenen l'oportunitat de conèixer tipus d'instal·lacions que pot ser no existeixen a Menorca i millorar la seva competència lingüística en idiomes estrangers.

VISITA A L'EMPRESA GERMANS MARTÍ HIDALGO DE FERRERIES

IMG 20170303 095529pEl passat divendres dia 3 de març, el grup d'alumnes que enguany ha començat els estudis de l'especialitat de "Manteniment Electromecànic" van visitar l'empresa Germans Martí Hidalgo SL de Ferreries. Aquesta és una de les empreses més representatives del sector de la construcció metàl·lica a Menorca, amb una llarga trajectòria empresarial que els ha portat a intervencions en els edificis més importants que s'han construït a l'illa els darrers anys.
Durant aquesta visita els alumnes participants van ser atesos molt amablement per en Paco Hidalgo, responsable de les tasques de coordinació de taller. En la primera part de la visita van participar en activitats demostratives de les principals tècniques de mecanitzat del sector: conformat de tubs i perfils, tallat i doblegat de xapes, punxonat, conformat de perfils, etc. En totes aquestes activitats els alumnes van poder veure el funcionament bàsic de les màquines i útils que fan possible aquests processos de mecanització, tot valorant d'una forma molt directe la importància del disseny assistit per ordinador i com després aquest dissenys es poden traslladar a llenguatge màquina.
Durant la segona part de la visita ens vàrem centrar amb les tècniques de soldadura més freqüent en aquest tipus d'empresa: MIG-MAG i TIG. Així varen poder presenciar, entre altres, les tècniques d'unió utilitzades per soldar en alumini i acer inoxidable.
La visita va acabar amb una interessant demostració d'un nou sistema de tall per arc de plasma assistit per ordinador amb la qual el grup va rebre el regal de l'anagrama del centre tallat en xapa d'acer.

Una vegada més, volem agrair l'amable disponibilitat de l'empresa envers la formació dels nostres alumnes.

IMG 20170303 095712p  IMG 20170303 100333p