CANGUR 2016. SECUNDÀRIA A

alumnes 1esop   premiatsp
Alumnes de 1r d'ESO participants a les proves  Alumnes premiats

Alumnes guanyadors de la prova corresponent a 1r d'ESO: Dorotea Cursach Anglada (112,5 punts), Andreu Mesquida Pons (108 punts) i Alesandro de Moor González (104 punts).

Alumnes guanyadors de la prova corresponent a 2n d'ESOBiel Cánovas Barceló  (94 punts), Jordi Anglada Rotger (89,75 punts) i Pau Mesquida Cantallops (87  punts).

CANGUR 2016

cangur 2016Les proves Cangur són un concurs preuniversitari de matemàtiques que s'organitza simultàniament en més de 50 països, amb l'objectiu d'apropar les matemàtiques i despertar el seu interès.

Segons l'opinió dels organitzadors, les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules.

En aquesta edició hi ha hagut tres modalitats de participació: Primària (5è i 6è), Secundària-A (1r i 2n d’ESO) i Secundària-B (3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat).

En total s’han inscrit 12493 alumnes, distribuïts de la manera següent:

• Per nivells, 2118 de primària, 4624 de secundària-A i 5751 de secundària-B.
  • Per illes, hi ha 10078 de Mallorca, 1544 de Menorca, 589 d’Eivissa i 282 de Formentera.

imatges del dia de la prova

PROVES CANGUR 2015

Un any més, 186 alumnes de 3r i 4t d'ESO i 1r i 2n de batxillerat de l'IES Josep M. Quadrado i de l'IES M. Àngels Cardona de Ciutadella, ens hem trobat al teatre del Centre per participar a les Proves Cangur de matemàtiques. Les Proves Cangur es celebren arreu del món i tenen com a principal objectiu estimular i motivar els alumnes en el gaudi de les matemàtiques a partir de la resolució de problemes.
Després de realitzar la prova hem vist la pel·lícula 21 Black Jack. Als alumnes se'ls hi ha passat un díptic amb jocs d'estratègia guanyadora com els que apareixen a la pel·lícula.

.

L'ART D'ENSENYAR MATEMÀTIQUES

PROJECTE SINUS-TRANSFER

Peter Baptist, Universitat de Bayreuth, Institut Matemàtic, Catedràtic de Matemàtiques (Ensenyament de Matemàtiques)