XERRADES VIRTUALS ORGANITZADES PER LA UIB

La UIB ha organitzat unes xerrades virtuals destinades a mares i pares dels alumnes de 2n de batxillerat i de CFGS. Trobareu tota la informació als següents enllaços de la pàgina de la Universitat de les Illes Balears:

Xerrada PBAUXerrada Beques universitaris

TALLER CRISPR/Cas9 - AMGEN TRANSFERCIÈNCIA

L'alumnat de Biologia de 1r i 2n de Batxillerat, el passat dilluns 5 de febrer va participar en un taller de Biotecnologia, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació en col·laboració amb la companyia biotecnològica AMGEN amb la finalitat de despertar vocacions en el camp de la biotecnologia i la genètica i millorar l'aprenentatge de les ciències, especialment la genètica i la biotecnologia, que es duen a terme als centres de secundària.
El taller va ser impartit per la investigadora predoctoral, Laura Jiménez Gracia, llicenciada en Ciències Biomèdiques. El seu camp de treball és la bioinformàtica, especialment l'anàlisi de dades dins de les àrees de genòmica i immunologia.

El taller va consistir en dues sessions; una primera sessió en línia on la investigadora explicà la seva trajectòria acadèmica, recerca actual i la base de la tècnica CRISPR i una segona sessió presencial on l’alumnat va haver de simular l'ús de CRISPR/Cas9 per, en un futur, poder corregir una mutació genètica del gen CFTR d’un pacient afectat per la fibrosi quística.

El taller va resultar força interessant i motivador. Va permetre un primer contacte amb tècniques de biologia molecular com l’electroforesi i CRISPR utilitzades en laboratoris de recerca i investigació.

El nostre més sincer agraïment a na Laura i a la Fundació. Iniciatives com aquestes inspiren i desperten vocacions!

Biotecnologia1

Biotecnologia2Biotecnologia3

Notícia publicada al Diari Menorca dia 6 de febrer de 2024

TORRADA DE SANT ANTONI

El matí del passat dimarts 16-1-24, la comissió de dinamització lingüística va organitzar, juntament amb l’alumnat de 1r de Batxillerat, una torrada de sobrassada i salsitxes halal en el pati de l’IES Josep Maria Quadrado. Durant l’hora llarga que va durar l’activitat, es van torrar uns 15 quilos de sobrassada, arribant a servir 234 panets en un temps rècord gràcies a la bona predisposició i col·laboració de l’alumnat de 1r de Batx. que ha d’anar de viatge d’intercanvi a Itàlia el pròxim mes d’abril. El benefici obtingut (268 €) contribuirà a sufragar una part de les despeses que ha de suposar aquest viatge.

Volem agrair a l’equip directiu la bona acollida amb la qual van rebre la proposta de continuïtat d’aquesta activitat; a les porteres per la seva ajuda logística; al forn del Ranxo pel subministrament del pa; a Binigarba per la sobrassada; a la carnisseria halal per les salsitxes; al professorat i alumnat de CF que va aportar material per fer la torrada; al professorat que va prestar la seva ajuda; a tot l’alumnat de 1r Batx. que va participar activament en l’esdeveniment i a tothom qui va comprar el seu panet per la seva contribució.

Per la bona acollida que ha tingut entre tota la comunitat educativa, esperem que aquest acte se segueixi repetint en cursos venidors.

Torrada sobrassada 23 24 1Torrada sobrassada 23 24 5Torrada sobrassada 23 24 7

Torrada sobrassada 23 24 3Torrada sobrassada 23 24 6