Mediambiental

FullSizeRender

La comissió de medi ambient de l'IES JM Quadrado es vol sumar a la campanya de l'Ajuntament de Ciutadella el teu animal, la teva responsabilitat.

En aquest curs 2016-17, la comissió de medi ambient està treballant el tema de residus per tal de conèixer quins són els més abundants en el nostre centre i com podem reduir-los. Els excrements  de cans, per exemple, són un residu que, malauradament, sovint trobam en els carrers de Ciutadella i, com a ciutadans d’aquest poble,  la neteja del seu entorn és responsabilitat de tots.

Llegeix més: LA COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT ES VOL SUMAR A LA CAMPANYA: "EL TEU CA, LA TEVA RESPONSABILITAT"

EXCURSIÓ A LA DEPURADORA DE CIUTADELLA

depuradoraPer celebrar el dia mundial de l'aigua, els alumnes de la comissió de medi ambient hem fet una excursió a la depuradora situada a la zona sud de Ciutadella. Un grup de 12 alumnes de 1r i 2n d'ESO hem agafat la velo per anar-hi.
Una vegada allà hem vist i après quins són els processos que s'empren per a netejar l'aigua que arriba del vàter, el rentaplats, la rentadora, la dutxa…
Al arribar és sorprenent la pudor d'excrement que hi ha, però a mesura que passes la primera zona ja no en fa gens.
El primer procés es basa en llevar tota la matèria superior a 3mm, en aquest punt ens van dir que l'únic material que tiram per el vàter i no arriba a les depuradores és el paper de vàter. Les tovalloletes de paper humit no es desfan i és un gran problema, així que s'han de separar de l'aigua. Vam veure un contenidor amb tovalloletes que ens va cridar molt l'atenció. A part d'això també vam parlar de moltes coses que no s'haurien de tirar per el clavegueram i es troben a la depuradora. Sobretot el que més es tira són tovalloletes, compreses, tampons, bastonets de les orelles i preservatius.
L'aigua que surt d'aquest primer procés va a una piscina on els microorganismes s'alimenten de la matèria orgànica que si troba . Aquí,no feia tanta olor ja que s'aireja mitjançant unes bombes d'aire per a que els microorganismes puguin actuar. L'aigua que surt d'aquí ja està neta i s'empra per a regar o es tira a la mar. Els fangs que s'han format s'assequen i en fan compost que es regala als pagesos que en vulguin.

Ens va agradar molt anar-hi perquè vam descobrir i veure totes aquelles coses que no s'haurien de tirar pel vàter.

Andrea Cádiz i Anabel Marqués 2n D
Alumnes de la comissió de medi ambient

CONCURS "ECOENIGMA"

La comissió de medi ambient del centre ha posat en marxa fa dues setmanes  el concurs "ecoenigma". Es tracta d'un concurs de preguntes variades relacionades amb el medi ambient.  Els alumnes han de dipositar en una caixeta la resposta i després amb les butlletes guanyadores es fa un sorteig.

Catina Pons( 2n ESO) i Núria Martí (1r ESO) han estat les guanyadores d'aquestes dues setmanes. Aquí les podeu veure amb l'obsequi que els hi hem regalat per participar-hi (bolígraf de cartró ecològic).

FullSizeRenderFullSizeRender1

CELEBRACIÓ DEL DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

Per celebrar el dia mundial del medi ambient, el divendres dia 3 de juny des de la comissió de medi ambient vam organitzar una sèrie d'activitats.

En primer lloc es van lliurar els premis del concurs aula amigable. El primer classificat ha estat 1r ESO D i el segon classificat 1r ESO E. Enhorabona per la bona feina feta al llarg del curs. Els dos grups podran gaudir d'una excursió en caiac i paddle surf.

Al final del segon pati, els alumnes de 1r i 2n ESO vestits amb camisetes de color groc, verd i blau van fer tres erres humanes per tal de simbolitzar les accions de reduir, reciclar i reutilitzar.

Finalment, els alumnes que formen part de la comissió ambiental del centre van pintar el logo que ells mateixos van elaborar durant aquest curs.

LOGO COMISSIO MEDIAMBIENT p

Aquí podeu veure algunes fotografies de les diferents activitats.

medi 2016 1   medi 2016 2

medi 2016 3   medi 2016 4

ÈXIT DE LA GIMCANA DEL MEDI AMBIENT

El pFullSizeRenderpetitaassat dia 21 de març els alumnes de 1r d'ESO van realitzar la Gimcana del Medi Ambient. Va ser organitzada per la comissió amb l'ajuda d’alumnes de 2n d’ESO. Volem agrair la seva col·laboració i bona feina.

Els guanyadors són el grup número 10 de 1r A, que rebran com a premi un berenar a la cantina del centre.

Enhorabona!