VALLS D'ÀNEU

VALLS D'ÀNEU. CURS 2018-2019 (del 4 al 8 febrer)

ESTERRI D’ÀNEU: 4t DIA (2n torn)

Com vam preveure, el nombre d’alumnes que s’han aconseguit llevar prest per dutxar-se ja ha arribat al seu mínim... el cansament es nota en els seus ulls i en els seus gestos mentre berenem, anem a ralentí.

Sorprenentment, es desperten quan comencem les activitats. Les monitores ens confirmen que no podrem pujar a Aigüestortes, tant pel risc d’allaus com perquè la carretera està tallada pel gel, així que anirem a les planes de Son. Agafem les raquetes i pugem als jeeps que ens duran fins allà.
L’anada amb els cotxes causa alguna baixa momentània per marejos: les corbes i l’alçada no són gaire profitoses per als joves de Menorca. Després de recuperar-nos, ens hem posat les raquetes. Avui ha estat més ràpid i senzill, es nota que ja tenim experiència!!

L’excursió amb raqueta ens ha servit per aprendre a reconèixer els rastres dels animals i els arbres i arbustos que ens envoltaven. La feina de camp ha estat molt interessant i entretinguda, però realment esperàvem amb ànsia el dinar. Les monitores ens han dit que no podíem jugar amb la neu fins després de menjar, els hem fet molt de cas, però tot d’una hem acabat, hem pujat la costa del prat on érem per poder-nos tirar muntanya avall. Ha estat un final d’excursió genial. No només ens hem tirat gairebé tots muntanya avall a la vegada sinó que hem fet també ninots de neu i una enorme batalla de boles en què ha rebut tothom.

Per desgràcia, hem hagut de marxar. El camí cap als cotxes encara ens ha permès gaudir, ben xops, de les vistes i de la neu.

Un cop a l’alberg, ens hem dutxat i hem anat a fer la volteta de rigor. Ens havíem d’acomiadar del poble i de la xocolata calenta.

Demà toca partir cap a Menorca. Ens espera un llarg viatge en autocar i un trajecte en avió que esperem que sigui menys mogut. No sabem si tornarem a Esterri, però el que segur que sabem és que recordarem sempre aquests dies viscuts amb els nostres companys i alumnes, que ens han permès descobrir moltes coses noves, veure paisatges que mai havíem vist més que en fotos, gaudir d’experiències inimaginables i jugar amb la neu.

Sempre agrairem a Hèrcules, haver fet aquesta meravellosa tomba a Pirene que ens ha permès viure aquesta experiència increïble.

L’equip de professors (2n torn)

més fotografies

Llegeix més...

VALLS D'ÀNEU. CURS 2018-2019 (de 28 de gener a 1 febrer)

CRÒNICA DEL QUART DIA D'ESTADA

El matí s'ha aixecat diferent als altres dies. No neva i sembla que ve una mica obert...
La neu es comença a forndre però l'excursió d'avui serà a cota 1400 i segurament allà hi haurà menys temperatura.

Després de berenar, repartir polaines i la petita xerrada "tècnica" hem agafat taxis 4x4 per anar a Son, un municipi situat a tocar del Parc Nacional d'Aigüestortes, ja què avui no el podrem visitar perquè hi ha risc d'allaus.
Hem realitzat un recorregut ovalat d'uns 3km caminant sobre una manta d'uns 150cm de neu pols amb ajuda de raquetes de neu, durant el qual les professores del Camp d'Aprenentatge ens han mostrat a distingir rastres dels animals que hi habiten i a reconèixer la vegetació que trobem (bedoll, pi, etc.). També hem estudiat les formacions rocoses i l'orígen geològic de les muntanyes que ens envolten.
A partir de mitjan matí ha sortit el sol i hem pogut gaudir d'un dinar sobre la neu i una estona d'esbarjo per fer "animalades".

Ja de tornada a l'alberg hem gaudit de temps lliure i més tard hem sopat, endreçat les habitacions i preparat les maletes per al llarg trajecte fins l'aeroport.

Això ja s'ha acabat !!

L'equip de professores i professors.

més fotografies

VALLS D'ÀNEU 2016-2017. CRÒNICA DEL VIATGE

Dijous, 26 de gener de 2017

El dia comença com sempre de bon matí envers les 7.30 h i avui amb les ganes de viure l'aventura de pujar a les planes de Son, poder conèixer part de la geologia, els animals, les plantes i altres coses que podem aprendre sobre les Valls d'Àneu. Hi feim tot el dia allà dalt fins a les 16.30. Més tard  baixam a l'alberg per tal de fer la cloenda de l'activitat i poder emplenar el quadernet del dia.
Un grupet que no es trobava gaire bé no han vingut i han quedat amb un professor. Tot i això ells han visitat "Casa Gassia" i han pogut conèixer l'estil de vida d'anys endarrere de Valls d'Àneu.
Al capvespre els alumnes han tingut una estoneta més de temps lliure i hem acabat el darrer vespre amb un gran festival: balls, actuacions, música i jocs que els alumnes havien preparat.

VALLS D'ÀNEU 2015-2016

Com ja és tradició al nostre centre per aquestes dates, l'alumnat de 2n d'ESO ha viatjat fins a Valls d'Àneu. D'ençà que dilluns arribaren, han estat reconeixent l'entorn i estudiant la natura que els envolta.

Dimecres van pujar a la neu, al parc nacional d'Aigües Tortes. Els jeeps els van dur fins a l'estany de Sant Maurici, que estava congelat, i des d'allà van començar una excursió fins a gairebé l'estany de la Ratera. Per caminar es van haver de posar raquetes i polaines! Pel camí van conèixer les muntanyes de l'entorn, com la dels Encantats, i la llegenda que li posa nom. També van investigar la fauna de l'entorn per mitjà dels rastres que van trobar: excrements, petjades, trossos de pinya rossegada...

Grup valls daneu 15 16Dijous van descobrir l'avetosa o bosc d'avets de Gerdà. Van detectar la presència d'isards i altres animals del bosc fent una excursió fins un salt d'aigua mig congelat. Van aprofitar, a més, per jugar amb la neu i van xalar molt! A l'horabaixa van calcular el cabal del riu Son mentre descobrien la fauna que hi habita. També van visitar la casa Gassia, que es manté intacta al pas del temps. Finalment, a la nit van xalar de la darrera vetllada abans de tornar i es van acomiadar com toca!