EUROSCOLA 2017

      

Els alumnes de la matèria d’Economia de 1r de batxillerat coordinats per la professora Sili Florit i amb la col.laboració de Teresa Quintana, alumna en pràctiques del Màster de professorat, participen a la XXIII edició del concurs Euroscola dedicat al 60 aniversari de la signatura del Tractat de Roma (1957-2017). L’objectiu d’aquesta convocatòria és el de reflexionar amb els joves sobre el procés de transformació de la Unió Europea en un espai de llibertat, de justícia i de seguretat al llarg d’aquests 60 anys; valorar el que hem aconseguit i analitzar els reptes actuals. Per a això, el concurs proposa com a tema central conèixer la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea, és a dir, el text que recull els principis i valors dels pobles i ciutadans de la UE, després de 60 anys de compromís i camí junts.

D’acord amb les bases els dos equips participants han elaborat un vídeo (duració màxima d’1 minut i 30 segons) basat en algun dels drets recollits a la Carta dels Drets Fonamentals de la UE. D’una banda, l’equip «Dignitat» ens convida a la reflexió sobre la violència de gènere, fent una menció especial a les dones que, amb coratge, han vençut la por i han romput el silenci del dolor. Per altra banda, l’equip «Llibertat» posa de manifest el descontent amb les polítiques d’acollida de refugiats que aplica la Unió Europea, destacant la necessitat de convertir el sofriment en acció.

VIATGE A PALMA I A MADRID (del 24 al 27 de febrer de 2011)

DSC03501

Després d’un parell de mesos de gestions, correus electrònics, telefonades, negociacions de preus ... i qualque mal de cap, el viatge dels alumnes de primer de batxillerat del nostre institut a Palma i a Madrid s’ha fet realitat, és més, ja hem tornat!

Llegir més...

.

GUANYADORS DEL CONCURS ESCOLAR BANC D'ESPANYA

Els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria d’economia han participat a la 3a edició del concurs escolar “El Banco de España y la estabilidad en la economía” organitzat pel Banc d’Espanya, que aquest any ha tingut com a tema central ”El  Euro: un símbolo de la integración europea”, amb motiu de la celebració del dècim aniversari de la seva creació.

En aquesta edició del concurs han participat 1.716 estudiants  d’ un total de 214  centres distribuïts entre totes les Comunitats Autònomes espanyoles. La competició constava de dues fases: a la primera, els participants havien de respondre 50 preguntes tipus test relacionades amb els continguts de l’Aula Virtual del Banc d’Espanya. Posteriorment, a la segona fase, els equips amb major nota en el test, havien de presentar un treball en grup sobre “El Euro: un símbolo de la integración europea”.

Tots els alumnes rebran un diploma per haver superat la primera fase del concurs, i d’entre aquests el grup de 7 estudiants  format per  Caterina Jover, Eva Martínez, Alícia Oliver, Carme Salord, Carlos Sánchez, Katia Sintes i Maria Torres, coordinat per la seva professora d’economia M.Auxiliadora Florit Mascaró  han resultat guanyadors d’aquesta tercera edició, obtenint com a premi vuit ordinadors portàtils i un diploma. L’acte de lliurament de premis i diplomes es realitzarà a finals de juny a la seu del Banc d’Espanya de Palma.

La primera maqueta de treball guanyador està disponible a la pàgina del Banc d’Espanya: http://aulavirtual.bde.es/wav/html/concurso/jurado.html
.

XV EDICIÓ DEL PREMI EUROPA PER A JOVES ESTUDIANTS


Anna Gornés, Roser Jofre, Maria Moll i Teresa Ametller


Marina Piris, Daniela González, Rosa Gorrias i Maria Gelabert
Una any més (aquest és el sisè) i enguany per partida doble, dos grups d’alumnes de la matèria d’economia de 1r de batxillerat han resultat premiats en el XV edició  del Premi Europa per a joves estudiants , concurs  que s’organitza amb motiu del Dia d’Europa, 9 de maig i que té com a objectiu principal  que els estudiants ampliïn coneixements sobre la Unió Europea

La participació en aquest premi és  una bona manera de despertar l’interès dels alumnes  per l’estudi d’aquest projecte en evolució constant que és la Unió Europea, animant-los a elaborar un treball que cada any tracta sobre una temàtica diferent sempre relacionada amb una qüestió d’actualitat de la UE, de manera que s’adonin  que els continguts estudiats a classe, en aquest cas a la matèria d’economia de primer de batxillerat, els ajuden a  comprendre millor el funcionament  i els àmbits d’actuació de la Unió Europea.  Així,   se’ls ofereix una oportunitat única de conèixer de prop les principals institucions europees i  la possibilitat de gaudir d’uns dies de convivència  amb altres joves de les illes, en el marc, culturalment incomparable, de la ciutat de  Brussel.les.
.

Llegeix més...

CONCURS ESCOLAR BANC D'ESPANYA

Enguany, tornam està d’enhorabona! Hem aconseguit superar la primera fase de la tercera edició del concurs de l’Aula Virtual del Banc d’Espanya “El Banc d’Espanya i l’estabilitat de l’economia” i a més a més amb nota, hem quedat segons dels 25 centres que s’han classificat (al dir que han participat al concurs un total de 214 centres de les diferents comunitats autònomes). Ara ens toca preparar la segona fase que consisteix en presentar un treball escrit sobre un tema relacionat amb l’euro amb motiu de la cele-bració del seu  dècim aniversari en el mes de gener de 2009.
 
Grup d’alumnes d’economia de 1r de batxillerat

 

.