INTERCANVI ALUMNES DE 4ESO A VALENCE (FRANÇA)

Intercanvi França 2023 10

Més fotografies aquí

La setmana passada els alumnes de l'assignatura de Francès de 4t d'ESO van dur a terme la primera part de l'intercanvi amb Valence (França). Una experiència molt polida de la qual ens han explicat alguns detalls:

DIARI DE VIATGE A CARCASSONNE 2012

PRIMER DIA: 31 DE MARÇ
Vam partir a les 8 hores de la Plaça dels Pins cap a Maó. Una vegada a l'aeroport, ens varen donar les targetes d'embarc i aproximadament a les 11.50 vam sortir de l'avió.
Després de contactar amb la xòfer Pilar, vam començar un llarg camí de 4 hores cap a Carcassonne. El trajecte es va fer una mica llarg, però després de molts de Nerviiiiiissss i de moooollllta calor, arribarem al nostre destí.
A l'arribar a l'alberg vam repartir les habitacions. Als pobres de Roger, Iván, Miki i David els hi va tocar la “pitjor” habitació de tot l'alberg, però, després d'unes quantes gestions varen aconseguir la suite nupcial!!!!! I van quedar molt contents (aquesta alegria va durar fins ben avançada la nit i la resta de companys ens varem solidaritzar amb ells, jajajaja).
Després de sopar, que no ens va agradar gaire, vam recorrer els carrerons estrets i les places enlluernades d'aquesta ciutat medieval. Vam conèixer alguns francessos i francesses, i fins i tot, vam establir diferents converses: crêpes, gelats, compres,....

carca1

SOM FAMOSOS

M’escriu el professor Loïc Deplante per assenyalar-nos que a la primera plana del butlletí digital oficial del Ministeri d’Educació Francès (com si fos a la pàgina del MEC espanyol, vaja) es fa referència a l’intercanvi nostre amb Valence, que pertany a l’Académie (una mena de districte universitari) de Grenoble. En aquest article hi ha, a més, l’enllaç a les fotos i als vídeos de l’estada dels alumnes francesos a Menorca.

Us poso els enllaços, per si algú ho vol veure:http://www.education.gouv.fr/

A tots els qui veu fer possible aquesta experiència, de nou, moltes gràcies !

Que tingueu un bon estiu.

ÉCHANGE 2010-2011: VALENCE

Avignon-Bridge-Provence

Si voleu estar al dia de les aventures de l'intercanvi dels companys de Francès podeu seguir el seu bloc

DESCOBERTA DE PARÍS

Enguany hem fet un viatge a la ciutat de la llum. Els estudiants de francès del JM Quadrado han estat preparant la descoberta de la capital francesa des que vem començar el curs, al setembre. Monuments, museus, restaurants, cafès, la vida literària, artística, els moviments d’entre guerres,  … tots són termes d’entrada prou buids de significat.
Poc a poc, van construint les diferents peces d’un trencaclosques encara desconegut per a ells amb  fotos, cançons, llocs i altra informació treta majoritàriament d’internet.

Finalment, la tasca culmina amb el descobriment d’un altre món, d’una altra cultura, d’una altra manera de fer, d’una ciutat emblemàtica de la qual alguns coneixen solament el parc de Disney, fora de París.

El nostre programa és prou atepeït, amb el denominador comú de cada dia que és caminar. París s’ha de fer a peu. Així, el primer dia arribem davant de Notre-Dame on es troba el punt zero de totes les carreteres de França. És aquí el nostre punt de partida de la descoberta.