ADHESIÓ AL MANIFEST CONTRA LA CONTAMINACIÓ AMBIENTAL DE MENORCA

La Comissió de Medi Ambient del centre s'ha adherit al MANIFEST CONTRA LA CONTAMINACIÓ AMBIENTAL DE MENORCA elaborat per la Sindicatura de Greuges.

La Sindicatura de Greuges de Menorca atén totes les queixes presentades pels ciutadans i associacions de l’illa en relació amb l’actuació del Consell Insular de Menorca. D’acord amb el seu reglament, també ha d'actuar per pròpia iniciativa quan entengui que es produeixin situacions que vulnerin els drets dels menorquins.

En el cas de la contaminació atmosfèrica produïda per la central tèrmica del Port de Maó el dret a un medi ambient saludable no ha estat respectat degudament. Per aquest motiu donam suport a aquest Manifest.

MANIFEST PETIT

TALAIOTS DE MENORCA PELS DRETS HUMANS

MG 7967 p

Avui, dia 12 de gener de 2019, ens trobam aquí per encendre llums d'esperança i de reivindicació, per plantar cara i no retrocedir davant de la foscor que sembla que avança sense aturador en el terreny de la vulneració dels drets més elementals.

Hem decidit que aquest acte simbòlic en defensa dels drets de les persones refugiades tengui lloc dalt dels talaiots, perquè consideram que el patrimoni històric no ha de ser només una font de coneixement sobre el passat, sinó que l'hem de poder interpel·lar per tal de poder entendre millor el nostre present. En aquest sentit, val la pena recordar que els talaiots es van construir en una època en la qual els moviments de població d'una riba a l'altra de la Mediterrània eren quelcom normal i habitual. Per altra banda, els arqueòlegs plantegen que els talaiots haurien pogut servir com un mitjà de comunicació a distància entre els diferents poblats, ja que des d'un talaiot sempre se'n veuen d'altres, formant així una xarxa visual. Es tracta d'un sistema que hauria pogut servir, entre altres coses, per a comunicar l'arribada de perills i amenaces.

I en l'actualitat, precisament, una amenaça sobrevola la nostra societat. Hem vist com en els darrers dos anys s'han multiplicat els discursos carregats de xenofòbia i com alguns d'aquests discursos ens arriben, ara, des dels mateixos governs. A conseqüència de decisions governamentals, es persegueix, com si es tractés de delinqüents, les organitzacions d'ajuda als refugiats, es tanquen els ports als seus vaixells i es fa el possible per mostrar a tothom -fins i tot als pescadors amb bona voluntat- que l'ajuda als refugiats només els comportarà problemes.

I mentrestant, les xifres de morts a la Mediterrània només fan que augmentar.

Aquest any que acabem de deixar enrere, però, serà recordat també com l'any en què la reivindicació d'igualtat d'oportunitats i la denúncia dels abusos de poder i de la violència per part del col·lectiu feminista ha sacsejat consciències dins la nostra societat.

És per això que enguany volem afegir un esment especial a la doble dificultat i la doble condemna que suposa ser dona i refugiada. A més de jugar-se la vida com els seus companys de viatge, les dones sovint són sotmeses a vexacions i abusos de caràcter sexual o són captades per xarxes d'explotació i de comerç de persones.

Per denunciar, una vegada més, aquestes situacions intolerables, per prendre consciència de la nostra pròpia responsabilitat com a ciutadans i per contribuir a posar llum en la foscor, encenem els talaiots de Menorca.

ENCESA DEL TALAIOT

TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L'IES JOSEP MARIA QUADRADO US CONVIDA A

ENCESA DEL TALAIOT DE

MONTEFÍ

DISSABTE 12 DE GENER DE 2019

12:45 Lectura del manifest

13:00 Encesa del talaiot

Ens trobarem a les 12:30 a l’aparcament del jaciment

OBJECTIUS:

1. Reivindicar els Drets Humans per a totes les persones, especialment pels refugiats.

2. Reclamar més recursos per al patrimoni històric de Menorca

Comptarem amb la presència de l’alumnat que participa al Velo-bici.cat

INTERCANVI CIUTADELLA-BASSANO

CRÒNICA DE L’INTERCANVI CIUTADELLA-BASSANO  -   28 d’abril - 5 de maig.

bassanopDesprés d’una setmana intensa i ben divertida ens toca fer balanç de l’experiència. S’ha duit a terme el primer intercanvi entre el nostre centre i el Liceo G.B. Brocchi de Bassano del Grappa a Itàlia.

Sota l’objectiu de practicar el castellà i l’enriquiment cultural que tot intercanvi internacional presenta,  els nostres alumnes han acollit 26 estudiants italians. Ha estat una setmana ben intensa on hem pogut gaudir de Menorca tots junts. Primer, els alumnes van conèixer el nostre centre i assistir a diferents classes. Amb una Gimcana preparada pels nostres alumnes, van poder orientar-se i conèixer Ciutadella, visitant també la catedral i el seminari. Vam tenir també dos dies d’excursió on vam fer ruta pel camí de cavalls des de Cala Galdana fins a Binigaus i una visita a   Torre d’en Galmés i Maó , encara que en aquesta el temps no ens va acompanyar i la pluja va fer que tornéssim a casa abans... El concurs de fotografia que vam fer al llarg de la setmana a través d’Instagram va tenir també un gran seguiment i un guanyador clar que va ser obsequiat amb un val regal de  “CA’N COMELLA”.

Tant les famílies que han acollit estudiants italians, com els mateixos alumnes consideren aquesta experiència com a molt positiva i enriquidora. Igualment els alumnes italians i les seves professores han xalat molt i han gaudit de l’acollida de les famílies i les mostres de gastronomia menorquina que els han preparat.  Ara només manca tornar-los la visita el setembre a Bassano.
Segur que també serà un èxit!