PREMIS D'AFORISMES

I CONCURS  DE MicroFILOmetratges

Departament de Filosofia
de l’IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella

Reunits a l’Institut Josep Maria Quadrado, el 24 de març de 2017, els membres del Departament de Filosofia, integrat per Joan Ferrer, Sergi Cleofe i Antoni Vinent, que actua com a secretari, fan el recompte de vots del concurs de microFILOmetratges (convocat pel mateix Departament de Filosofia).

Després de fer les comprovacions oportunes de les votacions emeses pels alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat, han quedat com a guanyadors els dos primers grups més votats d’entre quatre finalistes. Aquests són els grups i les obres:

1r premi amb 112 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. B Judit Medina, Eva Ortega i Laura Soriano es presentaven amb un vídeo de la frase:

“La beauté se raconte encore moins que le bonheur” (‘La bellesa és encara més difícil d'explicar que la felicitat’), de Simone De Beauvoir

2n premi amb 76 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. A Ariadna Moll i Marina Roselló es presentaven amb un vídeo de la frase:

frase 2

Finalista amb 65 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. A Laia Bagur i Aina Gener es presentaven amb un vídeo de la frase:

“τὰ πάντα ῥεῖ καὶ οὐδὲν μένει”
   (‘Tot flueix, res no resta quiet’), d’Heràclit

Finalista amb 48 vots

El grup format pels alumnes de 1r batx. B Ivan Janer, Joan Allès i Víctor Marqués es presentaven amb un vídeo de la frase:

“Homo homini lupus est”
(‘L’home és un llop per a l’home’), de T. Hobbes

I, perquè consti, com a secretari, estenc la present acta.

PREMIATS EN EL XIIè CONCURS D’AFORISMES FILOSÒFICS I FOTOGRAFIA

El jurat popular determina atorgar el primer premi d’Aforismes Filosòfics i Fotografia a l’obra: SIMONE DE BEAUVOIR: “El problema de la dona sempre ha estat un problema d’homes”, del grup SENZILLESA, integrat per: Aida Taltavull, Manuel Pérez, Gisela Medina, Laura Florit

1R PREMI 16 17 bona

El segon premi recau en l’obra: J.P. Sartre: “Estem condemnats a ser lliures”, del grup SENZILLESA, integrat per: Aida Taltavull, Manuel Pérez, Gisela Medina, Laura Florit

2n premi bo

Acta del jurat: pdf

XI CONCURS D’AFORISMES FILOSÒFICS I FOTOGRAFIA

Aquest any hem arribat a l'edició XI del Concurs d'Aforismes Filosòfics i Fotografia i com sempre ha estat un èxist pel nivell i la implicació de l'alumnat de primer de batxillerat. Ha estat una experiència, aquest any compartida amb l'Escola d'Arts de Maó, on també s'imparteix la modalitat de batxillerat artístic. En aquests moments tenim una exposició compartida al Quadrado i a final de curs l'exposició es translladara a l'Escola d'Arts on també la podrà visitar.

Es tractava d'una feina en grup consitent de realitzar una fotografia que ilustrés un dels 22 aforismes filosofics proposats. Aquest any hem triat la temàtica de l'Art i la Bellesa i podreu apreciar una interessat fussió de llenguatges.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Després d’un procés de selecció i deliberació han quedat com a finalistes els grups i les obres:

INFALIBLES: ......... NIETZSCHE (Marc Pons i Joan Vinent)

W 420: ................ NIETZSCHE (Ivan Etchebere i Albert Antequera)

732: .................... SABATO (Rafa Anglada i Franz Pons)

CARQUINOLS: ...... HUME (Caterina Pons, Cristóbal José Salord i Clara Marquès)

El primer premi recau en l’obra: Ernesto Sábato: “És admirable que l’home segueixi lluitant i creant bellesa al mig d’un món bàrbar i hostil.”

1r PREMI copy

El segon premi d’Aforismes Filosòfics i Fotografia és per a NIETZSCHE: “Sense música la vida seria un error”, del grup W 420.

2n PREMI copy