OLIMPÍADA DE BIOLOGIA

xavier p

Donam una efusiva enhorabona al nostre alumne, Xavier Faner Capó, que ha resultat segon classificat a la fase autonòmica de l'Olimpíada de Biologia.

La prova constava de 70 preguntes teòriques  (més 10 preguntes reservades en cas d'empat) i un supòsit pràctic, amb el qual s'avaluava l'alumne sobre continguts de l'assignatura de Biologia tant de 1r com de 2n de Batxillerat.

Els guanyadors  de l'Olimpíada han estat:

- Primer premi: Margalida Perelló Roig, de l'IES Mossèn Alcover, de Palma (86 punts)
- Segon premi: Xavier Faner Capo,  d l'IES Josep Maria Quadrado, de Ciutadella (84 punts)
- Tercer premi: Gori Camps Tomás de l'IES Damià Huguet, de Campos (81 punts).

Aquests tres classificats viatjaran a Saragossa representant les Illes Balears, on es celebrarà la IX Olimpíada Espanyola de Biologia, dels dies 26 a 29 de març a fi d'escollir-se els representants espanyols per a l'Olimpíada Internacional de Biologia que tindrà lloc dels dies 6 a 13 de juliol, a Bali (Indonèsia), i la Olimpíada Iberoamericana de Biologia, que es celebra les primeres setmanes de setembre a Mèxic.

L'Olimpíada de Biologia és un concurs adreçat a l'alumnat matriculat a segon curs de batxillerat i que cursa l’assignatura de Biologia. Té com a objectiu estimular l'estudi d’aquesta matèria i el desenvolupament de joves talents. Consta de tres fases, local, estatal i internacional, amb un nivell de dificultat creixent. La prova consta de dues parts: un exercici teòric amb preguntes d’opció múltiple, per resoldre com a màxim en una hora i mitja, i un exercici pràctic, per a la resolució del qual tindran una hora.

Els tres primers classificats de l’Olimpíada de Biologia tindran la matrícula gratuïta del curs acadèmic 2013-14 en qualsevol dels estudis que s’imparteixen a la UIB. A més, el primer classificat podrà gaudir del primer mes d’estada gratuïta a la Residència d’Estudiants de la UIB o un mes d’ús gratuït de les instal·lacions esportives del campus.