INTERCANVI PIRENA THALASSA. ESTADA A PONT DE SUERT

CRÒNICA DE DIVENDRES, 15 DE MARÇ. GALERIA DE FOTOS aquí

Ja ha arribat el darrer dia, no ens podem creure que hagi passat tan ràpidament!!!

Vàrem començar el matí com cada dia, a les 9 h al centre però ja amb les maletes preparades per tornar cap a casa. Alguns alumnes van portar les maletes a primera hora i altres les trobaren a hora de dinar, que les famílies les portaren.

Hem recollit tot el material d’esquí del hall de l’institut i ho hem carregat al bus per pujar a gaudir de la segona tanda d’esquí, en tenen moltes ganes, ja que les darreres hores del dia anterior es van aconseguir baixar pistes més difícils i els va encantar. De camí cap a les pistes alguns alumnes han comentat que han perdut el forfet, que ja entrava dins els plans.

Quan hem arribat a pistes deixem tot el material a la consigna i cap amunt que els monitors ens esperen per donar-nos més consells per aprofitar més encara zones diferents de les pistes.

A les 13 h s’ha quedat a dalt del telecadira Les Muralles per fer una baixada conjunta, per fer com una serp d’esquiadors. Ha sigut molt vistós!!!
Una vegada a baix els alumnes amb més ganes han fet alguna darrera pujada per fer el comiat de l’esquí. Els altres han anat canviant-se i tornant el material a l’empresa de lloguer, una vegada aclarit han anat cap al bus per tornar puntual a Pont.

PirenaThalassa Pont de Suert 2024 5 04En aquesta darrera jornada hem compartit dinar tots junts, les famílies de Pont de Suert ens han preparat receptes molt bones per poder gaudir d’un dinar de germanor a l’entrada de l’institut. Quan hem arribat els alumnes s’han canviat de roba, alguns d’ells s’han acomiadat d’altres alumnes que no participaven de l’intercanvi i ens hem anat concentrant davant la cantina on n’Albert ha dit unes paraules i ha donat la sortida per començar a menjar.

Els alumnes s’han posat tots junts a unes taules per aprofitar els darrers minuts a Pont, mentre pares i professors han anat xerrant i explicant com havia anat la setmana.

Una vegada s’ha menjat el dolç tant n’Ariadna, la directora del centre, com en Cape han dit unes paraules a tothom agraint la participació i la bona acollida que hem tingut els menorquins a Pont de Suert, no podem estar més contents tot el que hem pogut fer.

Toca acomiadar-nos fins al mes de maig i, pel que sembla, tothom en té moltes ganes. Abraçades, fotos i llàgrimes d’emoció entre alumnes i famílies, el poc temps que han passat junts ho recordaran sempre!!!!

GRÀCIES, AMICS DE PONT DE SUERT!!!

CRÒNICA DE DIJOUS, 14 DE MARÇ

PirenaThalassa Pont de Suert 2024 4 02Aquesta quarta jornada hem gaudit de l’activitat que tots esperavem amb més il·lusió: ESQUIAR!!!

Ens hem aixecat amb un dia preciós, el cel ben destapat i una previsió de temperatures agradables per a tot el dia.

Com hem fet cada matí, ens hem trobat a les 9 h al centre, hem pujat al bus i cap a les pistes de l’estació de Boí-Taüll. Hem recollit a companyes de Barruera, Boí i Taüll i ja hem enfilat cap a dalt, igual que la jornada anterior.

El paisatge tot blanc quan hem arribat ens ha animat a tots, al pàrquing tampoc hi hem trobat molts vehicles, així que encara hem pogut aprofitar millor les pistes. Abans de res tocava passar pel lloguer de material que ho tenien tot ben organitzat, bosses amb el nom de cada alumne que hi hem trobat les botes, casc i pals.

Els monitors que esperaven als de Menorca ens han fet baixar per una pista senzilla per poder-nos repartir en dos grups de nivell bàsic i ens han anat explicant la tècnica d’esquí durant dues hores. Mentre els nostres companys de Pont de Suert, que ja són experts, han pujat a les zones que més els agraden. Tots els alumnes han après ràpidament i s’han vist prou hàbils per pujar a les cintes o telecadira i esquiar per les pistes amb una mica més de dificultat.

Cap a les 13 h, després d’estar amb monitors, ens hem trobat tots per dinar i després els companys de Pont de Suert han anat acompanyant als de Menorca per les diferents pistes, tenint en compte que acabaven d’aprendre. Dues hores després ens hem retrobat per recollir i els alumnes ens han explicat que han anat per pistes verdes, blaves i, els més valents, alguna vermella. Molt bé!!!

Hem guardat tot el material llogat dins el bus per reprendre la tornada cap a Pont. A descansar que demà es torna a pujar a esquiar!!!!

CRÒNICA DE DIMECRES, 13 DE MARÇ

PirenaThalassa Pont de Suert 2024 3 11Tercer dia d’activitats i comencem a notar una mica de son i cansament. Tornem a iniciar la jornada a les 9 h a l’institut per anar a descobrir el Romànic i el Part Natural d’Aigüestortes.

Hem agafat el bus des del centre escolar, quan hem pujat cap a Taüll, on es troben les dues esglésies romàniques a visitar, hem parat a dos pobles a recollir parelles d’alumnes que viuen a Barruera i a Boí respectivament.

Quan hem arribat a Taüll ens hem repartit en dos grups per poder visitar les ermites més còmodament. A l’església de Sant Climent, una de les més importants del romànic de la zona, ens han fet unes explicacions de com es va desenvolupar aquesta etapa a la comarca, com es van espoliar les pintures i com s’està treballant per recuperar-les, ens mostren les imatges originals mitjançant una projecció coneguda com a ‘mapping’ i d’aquesta manera hem pogut veure com era l’absis en el seu estat original. En el cas de Santa Maria, l’altra església que hem visitat, es troba al centre del poble. Ens han explicat que com que aquestes construccions es feien sense fonaments, és molt habitual que el campanar o les parets no estiguin rectes i que han hagut de fer reforços per evitar que acabin a terra.

Hora de reposar i berenar. Hem aprofitat per reposar forces i xerrar una estona entre tots. Després un grup d’alumnes de Pont de Suert ens han fet una presentació sobre les plantes típiques dels Pirineus i alta muntanya molt interessant.

La següent activitat ens ha portat cap al Parc Nacional d’Aigües tortes i Estany de Sant Maurici. El recorregut ens ha portat des de l’aparcament fins a l’Estany de la Llebreta. Ens hem tornat a dividir en dos grups per pujar a l’estany per dues vies, un grup ha pujat pel Camí dels Enamorats i el segon grup per la pista forestal. Els guies que ens acompanyaven ens han explicat les característiques del parc, tipus de vegetació, fauna, etc., hem tingut la sort de trobar rastres de porc senglar i sentir com treballava un picot negre. Quan hem arribat a l’estany hem dinat i descansat una estona per tornar a baixar pel camí diferent del que s’ha pujat. La quantitat de neu que hem trobat pel camí i a l’estany, que estava gelat, ha sigut impressionant. Els alumnes han estat jugant i botant dins sa neu aprofitant la seva gruixa.

Finalment, tornada amb el bus cap al poble i comiat fins demà. S’ha de ben descansar que ens toca el primer dia d’esquí!!!!! En tenim moltes ganes.

CRÒNICA DE DILLUNS I DIMARTS, 11 I 12 DE MARÇ

DILLUNS DIA 11:

Arribada a les 9 h al centre, en horari escolar. Els alumnes i professors rebem la benvinguda per part de la directora, n’Ariadna, de l’institut de Pont de Suert.

Abans d’iniciar l’activitat d’avui un grup d’alumnes ens fan una presentació de la zona de la comarca de la Baixa Ribagorça, on ens trobem aquests dies. Després, un segon grup ens fa una explicació dels materials i roba habituals per a desenvolupar activitats de neu. Els professors vàrem recollir tots els mòbils dels alumnes abans de l’activitat i els tornaven en acabar-la.

• Inici de la ruta Pont de Suert - Vilaller
    N’Albert ens ha fet el recorregut pel Camí de l’aigua entre Pont de Suert i Vilaller. Hem anat intercalant estones de descans per aprofitar per berenar i altres de caminar. El paisatge ens ha encantat a tots, la majoria de cims i pendents estaven coberts de neu, però, com que feia molt bona temperatura, s’ha anat fonent i hem trobat trams molt enfangats on els alumnes han viscut anècdotes ben curioses. Alguns dels alumnes no anaven amb sabates prou adequades i quan s’ha hagut de passar per zones amb bastant d’aigua o fang s’han banyat els peus. Després de 4 h de caminar hem aconseguit arribar per fi a la casa de colònies de Montsant.
  • Tallers
    A la tarda hi havia taller de batucada i taller de construcció de falles que incloïa una explicació sobre la història de les festes populars dels pobles de la comarca en referència a les falles, molt interessant. Alguns han construït la seva pròpia falla, els alumnes els ha agradat molt.

PirenaThalassa Pont de Suert 2024 2 15I com no, després de sopar, toca una estona de ‘festa’ on els alumnes han ballat i cantat tots junts.

DIMARTS DIA 12:

Després d’una nit per ‘descansar’, hem esmorzat tots junts i ens hem preparat per a fer la ruta de tornada cap a Pont de Suert. S’han fet alguns canvis en la ruta i ha sigut una mica més curta, arribant al centre un poc abans d’acabar l’horari escolar, les 15 h, tots els alumnes han pogut anar a dinar a les cases i descansar una mica.

A les 18 h hem tornat a quedar al centre per poder veure la preparació d’una obra de teatre ‘Pel davant i pel darrere’ protagonitzada per alguns dels alumnes de l’intercanvi i els seus professors que té molt bona pinta. Esperem que la puguem veure representar a Menorca.

Després hem rebut al hall de l’institut una bereneta, acompanyats de l’alcaldessa de Pont de Suert i el vicepresident del Consell Comarcal, que ens han donat la benvinguda i ens han fet entrega de les samarretes commemoratives de l’intercanvi.

Cap a descansar per a l’activitat del dimecres on hem de tenir les bateries ben carregades per poder caminar per neu una estona ben llarga!!!

CRÒNICA DE DISSABTE I DIUMENGE, 9 i 10 MARÇ

PirenaThalassa Pont de Suert 2024 1 02I ja ha arribat el dia!!!

Dissabte de matí, ben prest, ens hem trobat professors, professores, famílies i alumnes amb les maletes ben carregades de nervis, emoció i ganes de començar aquest projecte d’intercanvi. Quina il·lusió!

El trajecte amb el vaixell ha sigut ben tranquil i els grups d’alumnes dels dos intercanvis han aprofitat per compartir estones de riure, de jugar, i de contar batalletes abans de partir cap als pobles corresponents.

El viatge en bus ha estat un poc llarg, però el grup d’alumnes ha fet pinya i ha cantat cançons, ha explicat anècdotes i ha xerrat amb qui tenia més a prop.

Gairebé a les dotze del vespre hem arribat a l’institut del Pont de Suert, on les famílies, els professors i les professores ens esperaven amb ganes. Quan hem entrat al centre, l’alumnat lleidatà s’ha acostat a saludar els companys, les companyes i les famílies corresponents, ens han donat una coca típica per tapar un poc la gana i en una estona han anat marxant cap a les cases per poder instal·lar-se i descansar.

Avui, diumenge, l’alumnat ha gaudit del dia en família. Hi ha hagut alumnes que han passejat pel poble, però també n’hi ha hagut que han anat a esquiar o a veure paisatge nevat. Quina xalada!