XERRADA DE BERNARDO CAAL ALS ALUMNES DE 4t D'ESO

El dijous 15-2-24 tots els grups de 4t d'ESO van anar al nostre teatre per assistir a la xerrada que va fer el Sr. Bernardo Caal, activista guatemaltec pels Drets Humans. Allà vam poder escoltar de primera mà el testimoni d'una persona que segueix lluitant pels drets dels pobles indígenes d'Amèrica Llatina, concretament pel poble Quitxé, el qual pateix des de fa temps les accions devastadores de grans companyies hidroelèctriques multinacionals. Ens va contar com els prenen les aigües dels rius, els cremen els poblats i els deixen sense les seves terres, culpa de la corrupció política i l'aprofitament dels recursos per part d'empreses de capital estranger. Els actes reivindicatius que Bernardo Caal va liderar a la seva comunitat van tenir com a conseqüència el seu empresonament durant més de 4 anys. La xerrada, junt amb les imatges que va projectar, van ser una mostra de la crua realitat que pateixen els indígenes quitxés.

L'acte va ser organitzat conjuntament per l'STEI i el nostre Departament de Filosofia. A partir d'aquí, Bernardo Caal visitarà diferents ciutats europees per explicar la dura problemàtica que pateix el seu poble i intentar aturar-la conscienciant als diferents governs implicats.

Aprofitem per agrair la visita del Sr. Caal a l'IES Josep Maria Quadrado i per tot allò que ens ha ensenyat.

Moltíssimes gràcies!

Xerrada Bernardo Caal 4t ESO 15 2 24 1Xerrada Bernardo Caal 4t ESO 15 2 24 2