I CONCURS DE MicroFILOmetratges

I CONCURS  DE MicroFILOmetratges

Departament de Filosofia
de l’IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella

Reunits a l’Institut Josep Maria Quadrado, el 24 de març de 2017, els membres del Departament de Filosofia, integrat per Joan Ferrer, Sergi Cleofe i Antoni Vinent, que actua com a secretari, fan el recompte de vots del concurs de microFILOmetratges (convocat pel mateix Departament de Filosofia).

Després de fer les comprovacions oportunes de les votacions emeses pels alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat, han quedat com a guanyadors els dos primers grups més votats d’entre quatre finalistes. Aquests són els grups i les obres:

1r premi amb 112 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. B Judit Medina, Eva Ortega i Laura Soriano es presentaven amb un vídeo de la frase:

“La beauté se raconte encore moins que le bonheur” (‘La bellesa és encara més difícil d'explicar que la felicitat’), de Simone De Beauvoir

2n premi amb 76 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. A Ariadna Moll i Marina Roselló es presentaven amb un vídeo de la frase:

frase 2

Finalista amb 65 vots

El grup format per les alumnes de 1r batx. A Laia Bagur i Aina Gener es presentaven amb un vídeo de la frase:

“τὰ πάντα ῥεῖ καὶ οὐδὲν μένει”
   (‘Tot flueix, res no resta quiet’), d’Heràclit

Finalista amb 48 vots

El grup format pels alumnes de 1r batx. B Ivan Janer, Joan Allès i Víctor Marqués es presentaven amb un vídeo de la frase:

“Homo homini lupus est”
(‘L’home és un llop per a l’home’), de T. Hobbes

I, perquè consti, com a secretari, estenc la present acta.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Cartell DEFINITIU p

Aquest curs 2017-2018 el Departament de Filosofia de l’IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella ha encetat una nova edició amb un nou format del Concurs d’Aforismes i Fotografia. L’any passat vàrem arribar a la XIII edició del concurs i ja tocava renovar-se; si més no, fer alguna cosa diferent.

A primer de batxillerat estem reflexionant sobre l’experiència estètica i res millor que convertir-nos en artistes i haver d’enfrontar-nos al procés creatiu, la inspiració, fer alguna cosa bella o comunicar alguna emoció. Tot està obert.

El nou format consisteix en el repte d’elaborar un vídeo que capti l’esperit d’un aforisme filosòfic que prèviament el professor ha proporcionat. Però ho han d’aconseguir en un temps d’entre 5 i 12 segons. Poden fer servir les tècniques i filtres que desitgin, però el resultat està condicionat a aquest lapse de temps. D’aquí el nom del concurs: MicroFILOmetratges.

Poden triar el que vulguin, ara bé, han de respectar un parell de regles: ha d’aparèixer el nom del filòsof i la frase en la llengua original i la traducció al català en el vídeo. Esperem que sigui un èxit. Bona sort artistes!