VIATGE A ROMA I POMPEIA DE L'ALUMNAT DE BATXILLERAT D'HUMANITATS

Els dies 31 de gener i 1, 2, 3 i 4 de febrer 8 alumnes de 1r i 2n de Batxiller d’Humanitats, juntament amb alumnes dels instituts IES Biel Martí i IES Cap de Llevant, van viatjar a Roma, Itàlia. Aquest viatge forma part del programa especial que ofereix en batxillerat humanístic que consisteix a visitar en dos anys Roma i Grècia, centres neuràlgics de la cultura clàssica estudiada a les matèries de Llatí i Grec respectivament.

El dimecres van tenir un primer contacte amb la ciutat passejant pel centre històric: des del Colosseu, passant pel fòrum romà i podent admirar la coneguda Columna Trajana, erigida a començaments del segle II per commemorar la victòria de l’emperador Trajà contra Dàcia. Seguidament, la Piazza Venezia on hi ha el mausoleu de Vittorio Emmanuelle II, considerat el pare de la pàtria italiana. Finalment, van anar a sopar al barri bohemi per excel·lència de Roma, el Trastevere, travessant el riu Tíber.

Colosseo2p

Els altres dies, van assistir a una visita guiada al Colosseu i al Fòrum, on  hi ha la Via Sacra, allà els generals celebraven el triomf, i també la casa de les verges Vestals, qui guardaven el foc sagrat. Els alumnes van pujar a dos dels vuit turons de Roma: el Palatí, on originàriament fa més de 2800 anys es va fundar Roma i el Capitoli, on Ròmul va matar el seu germà Rem suposant el naixement de Roma.

Colosseop

I també, van visitar la Ciutat del Vaticà on van tenir una visita guiada pels seus quilomètrics museus i per la Basílica de Sant Pere. Als Museus Vaticans van poder veure el grup escultòric d’El Laocoont i els seus fills, el Dorífor, l’August de Prima Porta, entre molts altres. També l’Escola d’Atenes a les estances de Rafael, i finalment a l’espectacular Capella Sixtina de Miquel Àngel.

Vaticap

Van poder veure i passejar pels llocs més emblemàtics de la ciutat: el Panteó d’Agrippa, la Piazza Colona, on hi ha la Columna commemorativa de Marc Aureli, i la famosa Fontana di Trevi. També, la Piazza del Cinquecento, la Piazza Reppublica, l’església de Santa Maria de la Vittoria on hi ha L’èxtasi de Santa Teresa de Bernini, Santa Maria la Maggiore, l’Arc del Triomf de Constantí i la Piazza Spagna.

Panteop

Trevip

Piazza Espagnap

El dissabte van fer una excursió a Pompeia, ciutat romana que l’any 79 va ser completament coberta per les cendres provinents de la fatídica erupció del Vesuvi, i al port de Nàpols.

Pompeia2p

A més de la immensa càrrega cultural que els viatgers han adquirit, han pogut gaudir de la seva deliciosa gastronomia.

Alumnes i professors van poder gaudir d’una experiència inoblidable en tots els sentits.

L'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat d'Humanitats