VELO BICI 2017 - APPS

menu Versio 4Aquest curs 2016/17, el Departament de Tecnologia va proposar un repte amb els alumnes de 3r d'ESO de l'IES Josep M. Quadrado. Es tractava de dissenyar i programar una aplicació per a dispositius mòbils que permetés fer un seguiment en temps real de les rutes que havien de recórrer, en terres menorquines, els participants en la present edició de l'intercanvi Velo-bici amb l'IES de Santa Coloma de Farners (Girona).

El projecte s'ha vingut realitzant des de principi de curs, amb una dedicació d'una hora setmanal, de forma paral·lel·la als continguts curriculars que s'han anat veient en l'assignatura. En primer lloc s'ha introduït el llenguatge de programació fent ús l'entorn gràfic Scratch del MIT (Massachusetts Institute of Technology) i a continuació s'ha fet servir la plataforma l'App Inventor del mateix MIT per a la programació dels dispositius mòbils. Cal dir que les aplicacions sols funcionen en l'entorn Android.

Finalment han estat tres els equips de treball que han aconseguit finalitzar amb èxit l'aplicació per al Velo-bici 2017, liderats pels alumnes Joan F. Caules Mascaró, Josep X. Arriaran Moll, Antoni Prado, Lluís Diaz Mora i Clara Bosch Cabrisas.

Cal dir que els profes del Departament de Tecnologia també han preparat la seva versió.

Podeu descarregar-vos els executables de les aplicacions i iniciar la seva instal·lació en els següents enllaços (accedir-hi directament des del navegador del dispositiu mòbil). Per instal·lar totes aquestes aplicacions, s'han de tenir activats els permisos d'instal·lació d'aplicacions de d'origens desconeguts (cercar en el menú de configuració > seguretat).

icona Versio 1Versió 1: Aplicació "velo" (4,50 MB)
Realitzada per Clara Bosch Cabrisas

menu Versio 1

icona Versio 2Versió 2: Aplicació "Velo_bici" (8,36 MB)