Viatge a Barcelona: "Conèixer la Universitat" – 2015

20150227 15503626 de febrer. Després d'una dura setmana de concentrats, els alumnes de 2n de batxillerat ens vam aixecar ben prest per a realitzar el que seria un viatge express.

A les nou del matí d'aquell dia, després d'un vol curt, però amb alguna turbulència, vam arribar a Barcelona. NO podíem perdre ni un minut! Ens vam dirigir cap a l'alberg per a deixar-hi les maletes i, tot seguit, agafàvem un tren cap a la Universitat Autònoma. Passejàrem per  l'immens campus i visitàrem diverses facultats, a més de presenciar les barricades estudiantils ocasionades per la vaga del 26-F.

Vam dinar en un dels menjadors de la UAB i, el capvespre, agafàvem un tren de tornada a Barcelona perquè ens esperava una altra visita, la de la Universitat Pompeu Fabra. Després d'una breu xerrada, ens van ensenyar la preciosa universitat i l'espectacular biblioteca del Dipòsit de les Aigües.

En acabar, ja eren les vuit del fosquet; aleshores començava el període de lliure disposició  i cadascú va partir a descobrir la ciutat o a visitar amics i familiars. I a les dotze de la nit, tornàvem a l'alberg, satisfets, però rebentats i amb ganes de reposar, perquè l'endemà ens esperava una jornada igualment intensa.

27 de febrer. A les vuit en punt érem tots a berenar; havíem d'arribar puntuals a l'Oficina de Preinscripció Universitària, on ens explicarien tot el procés de matriculació a la universitat, un tràmit que cal conèixer al detall.
Per a la segona part de la visita, ens vam dividir en dos grups: el primer va  anar a conèixer l'Hospital Universitari de Bellvitge, amb na Sili F., i el segon, a l' Institut del Teatre amb en Joan P. Totes dues visites van ser molt interessants.

Devers les dues del migdia, ens vam retrobar tots per dinar junts en un bufet lliure. Sense cap dubte, triomfà la pizza!

El capvespre, ens esperava el nostre darrer destí: la Universitat de Barcelona. En concret, vam anar a l'edifici històric, on vam poder fotografiar-nos i descansar uns minuts abans d'assistir a una xerrada força interessant impartida pel metge i professor  Sr. Vallès . Entre d'altres coses, ens va donar una sèrie de profitosos consells per tal de millorar els nostres mètodes d'estudi. Ara toca posar-los en pràctica!

Finalment, i després d'unes hores lliures, vam retrobar-nos a l'alberg per anar cap al port i agafar el vaixell de retorn a Menorca; després d'una nit marinera un poc mogudeta, arribàvem a Maó cansats, però molt contents d'aquesta experiència tan polida.