PROJECTES ANTERIORS

L'IES Josep Maria Quadrado ha participat des de l'any 2002 al 2007 en diverses mobilitats del programa Leonardo Da Vinci organitzades per la Consellereria d'Educació del Govern Balear, durant les cuals set alumnes van poder realitzar part de les pràctiques del mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT) en empreses de Vincenza, Florència (Itàlia) i Jyväskyla (Finlàndia).

El curs 2013, el departament de cicles formatius va optar per gestionar el propi projecte Leonardo Da Vinci. Se'ns va adjudicar el projecte pel període 2013-2015. Tres alumnes van poder executar el programa i van realitzar pràctiques en empreses de Florència (Itàlia) i Jyväkyla (Finlàndia).

dscf3604.red

L'any 2013 el centre va obtenir la Carta ERASMUS per a l'educació superior, dins del Programa Erasmus+ 2014-2020. És el requisit previ per poder participar en projectes de mobilitat per a estudiants dels Cicles Formatius de Grau Superior. Durant el curs 2014-15, un alumne de GS va realitzar dos mesos de pràctiques en una empresa italiana. De la mateixa manera, al curs 2015-16 ho ha pogut disfrutar altre alumne, també a Itàlia. També el mateix any i amb el metaix projecte, dues professores han participat en unes estades d'observació a Rendsburg (Alemanya), per conèixer el funcionament de l'FP alemana de primera mà.

Alejandro a Idrogas 1

Cal mencionar el reconeixement de tot el nostre centre amb el compromís europeu, representat en una àmplia experiència en intercanvis internacionals:

• El curs 2000-01: participació en el projecte multilateral Comenius: Ciutat educadora ESPE" amb la cooperació d'altres escoles de secundària de Hungria i Itàlia.
  • El curs 2003-04: nou projecte multilateral Comenius anomenat "GRYBB. Rings for Education" coordinat per un institut italià i amb la participació d'altres instituts d'Hungria, Holanda, França i República Txeca.
  • Curs 2007-11: quatre edicions del projecte "Bike-coast-Bike" es van dur a terme amb el programa bilateral Comenius amb l'institut d'Holanda de Hoorn.
  • Curs 2009-10: vam participar en un altre projecte multilateral Comenius project anomenat "FIN", amb instituts de la República Txeca, Polònia i Turquia.
  • Curs 2010-11: intercanvis d'idiomes amb instituts de França i Catalunya.

comenius1

• Curs 2012-013: participació en el projecte multilateral Comenius "Isolation" amb instituts de Hungria, República Txeca, Xipre i Àustria.

A més, des de l'any 2005-06 s'ha participat en el programa "Seccions Europees". Les assignatures de música, art i educació física de secundària s'han impartit en alguns grups en anglès. També dues assignatures dels cicles formatius de grau superior són impartides part en anglès.

.